O Museo da Stöia do Zena o ripercore e impreise do club o ciù antigo d’Italia, fondou i 7 de ottobre do 1983, scin da-e origine.

A vixita a se desgheugge longo un percorso tematico e cronològico, ch’o mette insemme spòrt, coltua e societæ. De soluçioin interattive e multimediæ regallan un remoin de emoçioin, tra ciù de 500 antighitæ, trofëi, documenti e fotografie, à traverso doî secoli de stöia.

À l’interno de dexe sale se treuva di articoli unichi comme o ballon deuviou into primmo campionou naçionâ, o ciù antigo documento tra i club calcistichi do nòstro paise, e ciù de 200 video.

O Museo o l’è ascì un strumento de dialogo, de trasmiscion de sentimento tra e generaçioin, pe scompartî unn’identitæ commune e a pascion pe-o spòrt o ciù popolare do mondo.

Da-o 2011, de fæti, o fa parte da “Federazione dei Musei del Calcio”, ch’a l’affavoisce a valorizzaçion da coltua sportiva e a promoçion di seu valoî.. Da-o 2019 o l’è membro de l’International Football Museum Association” insemme à Sport Lisbona e Benfica (Portogallo); Museo del Deporte Santafecino, Club Atlético, River Plate e Club Atlético Boca Juniors (Argentina); Museu do Futebol, Clube de Regatas do Flamengo e Sport Club Internacional (Brasile); Museo del Grande Torino e della Leggenda Granata e Juventus Football Club (Italia); FC Bayern München e Eintracht Frankfurt (Germania); Arsenal Football Club (Inghilterra); Real Madrid CF (Spagna).

A Miscion o Museo

O Museo da Stöia do Zena o l’à tra i seu obiettivi o crescio, a cua e a valorizzaçion do patrimònio stòrico e colturale do club o ciù antigo d’Italiaa

Quest’iniçiativa a l’à impio quarche lacuña do passou, comme a disperscion de documenti e materiali storicamente importanti.

Pe questo l’è stæto fæto unn’òpera de riçerca, reperimento e acquixiçion de òggetti, antighitæ e pellicole che into tempo ean anæti persci, pe dâghe recatto e rendili torna fruibili a-o pubrico.

Tra i intendimenti che an portou a-a nascita do Museo, gh’è ascì l’exigensa de introdue e neuve generaçioin à un mòddo corretto de vive o zeugo do ballon, segondo i prinçipi da lealtæ e da sportivitæ.

Comitau Stòrico Scientifico do Museo do Zena

Galleria de föto do Museo do Zena