Services and Education

Let's broadcast together the values of Genoa among the new generations, with historical-artistic, formative and playful approaches.

Didactics
The educational activities proposed by the Genoa Foundation 1893 aim to bring young people closer to the world of football and sport, based on different approaches (historical-artistic, educational and recreational).

Faq's

How can I book educational activities?
It is necessary to download the registration form, fill it in all its parts and send it by scan via email to didattica@fondazionegenoa.com, or take it directly to the staff of the Genoa Foundation at the Museum of the History of Genoa.

Laboratory Request Form
Is there limited availability for booking laboratories?
Availability is limited to a maximum of 13/15 children to guarantee suitable standards. It is possible to know the availability by consulting us by telephone on 010 553 6711 (from Tuesday to Friday, from 10 am to 6 pm).
If the booking form is not signed and completed in all parts is it still valid?
No, the form must be completed in all parts and signed.
How much do educational activities cost?
They are generally free but depends on the individual laboratory.
Accessibility
The Museum of the History of Genoa offers visitors an uninterrupted path through the museum and is accessible to all people, both in the exhibition rooms and in other premises.
Regulation
Spaces for rent
The Museum’s spaces host events and initiatives of a cultural and public interest such as conferences, meetings, shows and presentations. In addition to these, thanks to its customizable environments, the spaces are easily adapted to any type of need. The variety of equipment available, combined a high technological standard, encourages the organization of private events requested by single individuals, associations, companies and training institutions.

For more information and requests: info@fondazionegenoa.com
Didattica
Le attività didattiche si pongono l’obiettivo di avvicinare i giovani al mondo del calcio e dello sport, sulla base di approcci differenti (storico-artistici, formativi e ludici).

Tutte le Faq's

Come posso prenotare le proposte educative?
E’ necessario scaricare il modulo di iscrizione, compilarlo in tutte le sue parti e inviarlo tramite scansione via mail all’indirizzo didattica@fondazionegenoa.com, oppure portalo direttamente al personale della Fondazione Genoa presso il Museo della Storia del Genoa.

Modulo Iscrizione Laboratori
Esiste una disponibilità limitata per la prenotazione dei laboratori?
La disponibilità è limitata a un massimo di 13/15 bambini per garantire standard idonei. E’ possibile conoscere la disponibilità consultandoci telefonicamente al numero 010 553 6711 (dal martedì al venerdì, dalle ore 10 alle 18).
Se il modulo di prenotazione non viene firmato e compilato in tutte le sue parti è ugualmente valido?
No, il modulo deve essere compilato in tutte le parti e firmato.
Quanto costa l'attività educativa?
I laboratori generalmente sono gratuiti ma dipende dal singolo laboratorio.
Accessibilità
Il Museo della Storia del Genoa offre ai visitatori un percorso privo di barriere e accessibile a chiunque, sia nelle sale espositive che negli altri locali in servizio. Regolamento
Affitto spazi
Gli spazi del Museo ospitano eventi e iniziative di carattere culturale e di interesse pubblico come conferenze, incontri, spettacoli, presentazioni. Oltre a questi, grazie ai suoi suggestivi ambienti personalizzabili, gli spazi si adattano facilmente a ogni tipo di esigenza e la varietà degli allestimenti disponibili, uniti all’elevato standard tecnologico, favoriscono l’organizzazione di iniziative originali per organizzare eventi privati, su richiesta di persone singole, associazioni, aziende ed enti di formazione.

Per informazioni e richieste: info@fondazionegenoa.com

Educational posters